Notice: Undefined index: subalias in /var/www/vhosts/caritas.md/httpdocs/views/news.php on line 11

Cum oferim susținere unui coleg



Cum oferim susținere unui coleg

Sprijinirea unui coleg

A vorbi despre sănătatea mintală poate părea descurajant, dar cu toții am avut conversații cu oamenii despre doliu, despărțiri și alte evenimente de viață - nu încep întotdeauna ușor, dar adesea înseamnă foarte mult pentru o persoană care trece printr-o perioadă dificilă. Totul începe cu a întreba pe cineva ce mai face într-un mod cald și autentic - oferindu-i șansa de a-și da seama că sunteți sincer și prietenos.

Timp și loc

Există un timp și un loc pentru orice - iar atunci când vine vorba de a vorbi cu cineva despre sănătatea sa mintală, acest lucru înseamnă un timp și un loc care să fie cel mai confortabil pentru această persoană. Ultimul lucru de care are nevoie cineva este să se simtă grăbit. Găsiți un moment în care știți că aveți cel puțin 10 minute de timp liber pentru a oferi. Este posibil să doriți să stabiliți un moment pentru o discuție mai lungă - fie în timpul programului de lucru, dacă este cazul, fie în afara acestuia. Vreți să găsiți un loc care să fie confortabil pentru ei. Unii oameni doresc liniște și pace - altora le place agitația. Este foarte important să vă dedicați întreaga atenție persoanei cu care vă adresați. Asta înseamnă să reduceți la minimum întreruperile, cum ar fi telefoanele care sună sau notificările care apar.

Ascultarea activă

Ascultarea este vitală pentru orice relație. Ascultarea activă este un termen care desemnează o serie de tehnici care ne mențin prezenți și implicați într-o conversație.

- Încercați să păstrați contactul vizual, cu excepția cazului în care persoana cu care vorbiți nu pare să se simtă confortabil cu acest lucru.

- Fiți deschis - asta înseamnă brațele deschise și întoarceți-vă ușor spre ei.

- Recunoașteți ceea ce se spune prin semne și gesturi adecvate și repetați ceea ce a spus pentru a verifica dacă ați înțeles corect.

- Puneți întrebări directe și adecvate - dar nu este indicat să cereți mai multe detalii decât este dispusă o persoană să ofere.

- La finalul conversației, recapitulați ceea ce ați discutat și ați convenit și asigurați-vă că faceți ceea ce ați spus că veți face.

- Poate fi util să aveți la îndemână câteva informații. Puneți în telefon câteva numere de telefon de asistență și linkuri web pe care să le transmiteți imediat. 

Gestionarea propriilor sentimente

Poate fi greu să auziți lucruri dificile sau supărătoare, dar doriți să liniștiți și să încurajați persoana respectivă, ceea ce înseamnă că nu trebuie să dați semne de surprindere sau să o judecați. Vreți să asigurați persoana respectivă că este în regulă să vă vorbească și că veți trata cu respect ceea ce spune. Este tentant să începeți imediat să sugerați soluții la probleme - dar este înțelept să întrebați o persoană ce dorește să se întâmple. S-ar putea să fie binevenite sugestiile, dar, în egală măsură, s-ar putea să aibă nevoie doar să se descarce.